Reklama, za ktorú čitateľ poďakuje. Dôvody, prečo je Netflix kráľom natívnej inzercie

Autor: SME Creative | 3.10.2016 o 15:12 | (upravené 3.10.2016 o 16:08) Karma článku: 8,99 | Prečítané:  3529x

Zaujímavý seriál sa dá predať cez ešte zaujímavejší článok. Netflix a americké top médiá vedia ako na to.

Stalo sa vám, že ste sledovali seriál a zaujal vás tak, že ste si sami hľadali informácie súvisiace s dejom? V prípade seriálov Netflixu to je trochu opačne, články na seriálové témy majú zaujať a motivovať k sledovaniu seriálov s tou istou tematikou.

Jedny z najúspešnejších obsahov zapadajúcich do definície natívnej inzercie boli obsahy sponzorované americkou spoločnosťou Netflix. Natívna inzercia na seriály z produkcie tejto streamovacej služby vyšla napríklad na webovej stránke magazínu Wired, na webe New York Times, The Atlantic či Wall Street Journal.

Všetky z nich boli umiestnené v sekcii plateného obsahu, resp. boli v hlavičke označené ako obsah sponzorovaný Netflixom tak, aby čitateľ od začiatku vedel, že číta „reklamu“. Články sú však natoľko vizuálne atraktívne a obsahovo zaujímavé, že sa kvalitou vyrovnajú (ak nepredčia) aj redakčnému obsahu.

Pozrime sa bližšie na natívny obsah týkajúci sa seriálov Orange Is the New Black, Narcos a The House of cards, ktoré si divákov získali aj u nás.

Príbehy ženských väzenkýň na New York Times

Článok s názvom Women Inmates: Why the Male Model Doesn’t Work (Ženy väzenkyne: Prečo mužský model nefunguje) sa považuje za jeden z najúspešnejších platených obsahov vôbec. Článok napísala súčasná odborníčka na natívnu inzerciu Melanie Deziel a vyšiel pod hlavičkou T Brand Studio, čo je brand marketingové štúdio The New York Times.  

Text mal rozsah asi 1500 slov a vyšiel v roku 2014 ako promo k druhej sérií seriálu z prostredia ženskej väznice. Článok je skutočným novinárskym obsahom, ktorý sa pozerá na problematiku ženských väzníc komplexne. Obsahuje príbehy ženských väzenkýň, štatistiky či pohľad psychologičky. Nikde v texte nebola explicitná výzva k sledovaniu seriálu, spomenutá bola iba Piper Kerman ako „autorka väzenských memoárov Orange Is The New Black, ktoré inšpirovali rovnomenný seriál Netflixu.“

Napriek tomu, že išlo o platený článok, Times ho zaradil medzi najlepšie články roka. Podľa Melanie Deziel sa interaktívny longform zameriava na autentické témy týkajúce sa toho, o čom hovorí aj samotný seriál. Jeho cieľom bolo vtiahnuť značku do textu bez toho, aby bol zážitok čitateľa prerušený alebo, aby mu bola značka vnucovaná. "Chceli sme vytvoriť obsah, ktorý hrdo obstojí popri redakčných materiáloch, a to nie len kvalitou reportáže, ale aj multimediálnym rozprávaním príbehu, vizuálom stránky a dizajnom,“ uviedla autorka pre stránku NewsMediaWorks.com

O kokaínovom biznise na Wall Street Journal a Wired

Výbornými príkladmi úspešného obsahu sponzorovaného Netflixom sú aj články k seriálu Narcos o kolumbijskom narkobarónovi Pablovi Escobarovi. Samostatnú sekciu s názvom Cocainenomics dostala na stránke ekonomického denníka Wall Street Journal téma obchodovania s narkotikami.

Priamo rozoberá príbeh narkobaróna z viacerých pohľadov – od štartu Escobarovho narkobiznisu, logistiku drog, cez vyšetrovanie a dolapenie Escobara až po celosvetový dosah kolumbijského drogového biznisu a situáciu v meste Medellín. Článok rozdelený do samostatných tematických sekcií písalo viacero autorov, obsahuje vyjadrenia vyšetrovateľa, ktorý priamo riešil prípad, odborníka na drogový biznis či obyvateľov Medellínu. Je tiež doplnený o interaktívne infografiky, ale aj videá a fotografie zo seriálu Narcos.

Článok sa venuje tej istej téme, ktorej seriál a prítomnosť značky je evidentná najmä vďaka videám a obrázkom zo seriálu označeného logom Netflixu. Súťasťou natívneho obsahu je aj kvíz o drogovom kartele Pabla Escobara. Cocainenomics získal bronzového leva na festivale Cannes Lions 2016.

Článok pripravilo WSJ Custom Studios brand marketingové oddelenie Wall Street Journal, ktoré zamestnáva 37 ľudí v rôznych krajinách podieľajúcich sa na výrobe natívnej inzercie. Šéfredaktorka Fara Warner pre Ad Age uviedla, že pre ňu bolo najdôležitejšie „napísať a priniesť niečo, čo bude publikum chcieť čítať.“

Zatiaľ čo článok na Wall Street Journal mal skôr ekonomický charakter, magazín Wired zameriavajúci sa na technológie vydal sponzorovaný obsah o Narcos s názvom The Tech That Took Down A Titan (Technológie, ktoré položili titána) zo stredobodu svojho záujmu, teda z hľadiska technológií, ktoré používali escobarovci a vyšetrovatelia, pracujúci na rozbití kartelu.

Zo života prezidentských párov na The Atlantic

Pozitívne hodnoteným obsahom -  tiež sponzorovaný Netflixom - bol článok o amerických prezidentských pároch, ktorý vyšiel na webe magazínu The Atlantic pod titulkom The Ascent: Political destiny and the makings of a first couple (Výstup nahor: Politický osud a vytváranie prvého páru).

Slúžil ako promo seriálu z prostredia americkej politickej špičky, House of Cards. Článok s rozsahom asi 2,200 slov má príbehový charakter, ale obsahuje vyjadrenia ľudí, ktorí mali k prezidentom a prvým dámam blízko. 

Článok bravúrne opísal dynamiku prezidentských párov, čo bolo aj ústrednou líniou tretej série seriálu. Súčasťou textu je aj interaktívna grafika, ktorá vykresľuje túto dynamiku.

Prečo to Netflix robí dobre?

Pontus Staunstrup, šéf obsahovej stratégie a sociálnych médií švédskej logistickej spoločnosti PostNord venoval natíve Netflixu samostatný článok. Podľa neho majú všetky články sponzorované Netflixom jednu spoločnú črtu – obstáli by aj ako klasický redakčný obsah každého z médií.

„Články o ženách vo väzení, prezidentských pároch a ekonomike pašovania drog sú druhom hĺbkovej a dobre napísanej žurnalistiky, ktorej má New York Times, The Atlantic, Wall Street Journal či Wired mnoho. Jediný rozdiel je, že tentokrát za to Netflix zaplatil,“ píše Staunstrup.

Podľa neho by malo, rovnako ako Netflix, mať viac spoločností odvahu vytvoriť obsah, ktorý by sa mohol nazvať novinárskym namiesto textov s neustálym spomínaním značky, produktov a ponuky spoločnosti. „Ponaučenie, ktoré by sme si od nich mali vziať je povýšiť príbeh nad všetko ostatné,“ uzatvára odborník.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

PLUS

Kupujúci Japonec? Neexistuje, tvrdia stánkari z vianočných trhov

Strávili sme jeden deň so stánkarmi, aby sme zistili ako vidia návštevníkov spoza svojich pultov.

EKONOMIKA

Deti boháčov majú vlastnú sieť, stojí za ňou Slovák

Byť bohatým je nuda, keď vás nikto nevidí.


Už ste čítali?